تعمیر گیربکس پورشه

گیربکس پورشه

در کلینیک تخصصی گیربکس های اتوماتیک، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود.

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

پورشه در مقایسه با سایر برند های خارجی موجود در بازار خودروسازی ایران، خودروهای پیچیده‌تری دارد به این معنی که قطعات به‌کاررفته در این خودرو ساختار خاصی دارند و حتی در مدل‌ها و نسل‌های مختلف این خودروها نیز با همدیگر تفاوت دارند، به همین دلیل تعمیر گیربکس پورشه سخت‌تر از سایر خودروهای خارجی است.

تعمیر گیربکس پورشه در شتاب و عمر مفید خودروی شما اهمیت زیادی دارد به همین دلیل حتماً باید توسط کارشناسان و افرادی که به این حوزه آشنا هستند انجام شود.

خدمات بازسازی و تعمیر گیربکس و دیفرانسیل پورشه تخصص تکنسین‌های ما است، کارشناسان کلینیک ما این توانایی را دارد که موتور را برای بازسازی، عیب یابی و اصلاح، یا برای ارتقای عملکرد، بازسازی کنند. تعمیر گیربکس اتوماتیک پورشه باید در گام اول براساس مدل خودرو و مدل گیربکس اتوماتیک به کار رفته در خودرو انجام شود. گیربکس پورشه اسپرت با پورشه سدان متفاوت است این تفاوت باید در زمان تعمیر و سرویس گیربکس پورشه به صورت اختصاصی بررسی شود و مورد توجه قرار داده شود.

موتورها و گیربکس‌ها با توجه به سن و نوع استفاده شما، با توجه به تعمیر و نگهداری صحیح و مکرر فرسوده می‌شوند. برخی از موتورها بیش از 200000 کیلومتر عمر می‌کنند، برخی دیگر به دلیل نقص‌های ساخت/طراحی از خرابی زودرس رنج می‌برند، اما گیربکس پورشه معمولاً به دلیل فرسودگی موتورها مانند راهنماهای سوپاپ، صندلی‌ها، خرابی واشر سر، سایش رینگ پیستون، بازسازی می‌شود. نشتی روغن یا روغن خنک کننده و غیره. معمولاً بازسازی گیربکس به دلیل نشان دادن ساییدگی و/یا صدای ناشی از یاتاقان‌های فرسوده است

اگر پورشه شما با مشکل گیربکس مواجه است، اولین قدمی که باید انجام دهید این است که پورشه خود را برای تخمین نزد ما بیاورید. این یک گام بسیار مهم است، زیرا به ما امکان می‌دهد مشکل را تعیین کنیم و همچنین شروع به ایجاد اعتماد بین شما و کسب و کارمان می‌کند. اگر پورشه شما قابل استخراج نیست، با ما تماس بگیرید، و ما می‌توانیم ترتیبی بدهیم که وسیله نقلیه شما مستقیماً به کارگاه ما بکسل شود.

در سرویس گیربکس اتوماتیک مرکزی ما یک تیم اختصاصی متشکل از تکنسین‌های حرفه‌ای گیربکس داریم که خدمات سریع، قابل اعتماد و با کیفیت را به همه مدل‌های پورشه ارائه می‌دهند.

 

سیستم گیربکس پورشه

سیستم گیربکس پورشه قدرت را از موتور خودرو به چرخ‌های آن منتقل می‌کند، بنابراین همان‌طور که می‌توانید تصور کنید، فشار زیادی روی اجزای آن وجود دارد. وسیله نقلیه شما به دلیل این سیستم به جلو یا عقب حرکت می‌کند.

خرابی‌های گیربکس پورشه به  همین دلیل بسیار رایج است. خبر خوب این است که علائم و نشانه‌های اولیه بسیاری از خرابی در سیستم گیربکس پورشه وجود دارد. توجه به این علائم و توجه به آن‌ها در اسرع وقت برای جلوگیری از تعمیرات گران‌قیمت در طولانی‌مدت بسیار مهم است.

درصورتی‌که وقتی خودرو در حالت خنثی است، صداهای عجیب‌وغریب و غیرمعمولی می‌شنوید، ممکن است مشکلی در سیستم گیربکس باشد. این می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد ازجمله کم بودن یا قدیمی بودن روغن گیربکس، فرسوده‌شدن دندانه‌های دنده، سایش مکانیکی، فرسوده‌شدن یاتاقان‌ها و فرسوده‌شدن دنده‌عقب گرد. لیز خوردن دنده‌ها یکی دیگر از مشکلاتی است که به دلیل مشکل گیربکس رخ می‌دهد. ممکن است هنگام لیز خوردن دنده، کنترل خودرو برای شما مشکل باشد. این‌یک موقعیت کاملاً خطرناک است که باید فوراً به آن رسیدگی کنید.

بوی سوختن – معمولاً روغن گیربکس – نشانه دیگری از مشکل گیربکس در وسیله نقلیه شما است. این بو به دلیل گرم شدن بیش‌ازحد سیستم گیربکس پورشه نیرو ایجاد می‌شود. روغن گیربکس پورشه ناکافی می‌تواند باعث گرم شدن بیش‌ازحد شود، زیرا روغن برای روان نگه‌داشتن اجزای سیستم همیشه ضروری است. از سوختن سیستم جلوگیری می‌کند. کلاچ کششی یکی دیگر از خرابی‌های سیستم گیربکس پورشه است. این‌زمانی اتفاق می‌افتد که شلی بیش‌ازحد در پدال کلاچ وجود داشته باشد.

اگر وسیله نقلیه شما هر یک از این خرابی‌ها را تجربه کرد، باید توسط یکی از کارشناسان ما آن را بررسی و برطرف کنید که خودروی شمارا بررسی می‌کند و به شما تشخیص دقیقی می‌دهد که ممکن است مشکل سیستم گیربکس پورشه شما چیست و برای رفع آنچه باید کرد.

نه‌تنها در زمان، دردسر و پول شما صرفه‌جویی می‌کند، بلکه شما و سایر رانندگان را از یک فاجعه در جاده نجات می‌دهد. تعمیرات گیربکس ما همیشه باقیمت مناسب و به‌موقع انجام می‌شود. تکنسین‌های متخصص ما مطمئن خواهند شد که خودروی شما ایمن است و بهترین عملکرد را دارد.

گیربکس مکانیزمی پیچیده است که نیروی تولیدشده توسط موتور را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. چه با یک وسیله نقلیه گیربکس اتوماتیک یا یک وسیله نقلیه گیربکس نیمه اتوماتیک رانندگی کنید، مشکل گیربکس می‌تواند ماشین شمارا متوقف کند. قبل از رسیدن به آن نقطه، به این موارد توجه کنید که ممکن است نشان دهد وسیله نقلیه شما در آستانه خرابی گیربکس است. اگر متوجه هر یک از آن‌ها شدید، برای تشخیص و تعمیرات تخصصی نزد کارشناسان ما در کلینیک تخصصی گیربکس‌های اتوماتیک بیایید.

صداهای سنگ‌زنی هنگام تعویض دنده

یکی از رایج‌ترین نشانه‌هایی که نشان می‌دهد یک وسیله نقلیه به خدمات گیربکس نیاز دارد، صدای خراش یا ناله‌ای است که هنگام تعویض خودرو ایجاد می‌شود. این ممکن است با تعویض دنده یا خودروی گیربکس اتوماتیک اتفاق بیفتد و شایع‌ترین دلیل این اتفاق کم بودن روغن گیربکس است.

ناتوانی در شیفت

یک نشانه آشکار که گیربکس شما نیاز به تعمیر دارد این است که اگر نتوانید دنده را ببندید، این به معنای یکی یا همه آن‌هاست. گروه ما قادر به انجام عیب‌یابی عمیق برای شناسایی سریع علت وقوع این امر است. همیشه آن‌قدرها هم که به نظر می‌رسد مشکل بدی نیست.

تعویض دنده  و ویبره

تعویض دنده ارتعاشی در یک تعویض دنده یا گیربکس اتوماتیک می‌تواند مشکلات زیادی را نشان دهد. این مشکل ممکن است با صدای ناله درزمانی که خودرو در حالت خنثی است همراه باشد. هرگونه صدای عجیب‌وغریب یا لرزش باید توسط مکانیک حرفه‌ای بررسی شود.

هنگامی‌که گیربکس‌ها بیش‌ازحد داغ می‌شوند، می‌تواند باعث شود که روغن گیربکس اساساً بجوشد که می‌تواند باعث از دست دادن خاصیت روان کاری و هیدرولیک خود شود. اگر این اتفاق بیفتد، احتمالاً هنگام رانندگی بوی سوختگی حس خواهید کرد.

تعمیر گیربکس پورشه
تعمیر گیربکس پورشه

نشت روغن گیربکس پورشه

آیا یک گودال روغن قرمز در زیر ماشین مشاهده کرده‌اید؟ این احتمالاً روغن گیربکس است، یکی از اجزای کلیدی تعویض دنده. اگر زمانی متوجه نشت چیزی از خودروی خود شدید، حتماً برای تشخیص صحیح با ما تماس بگیرید

شما در حال رانندگی هستید و ناگهان دور موتور شما می‌چرخد و قدرت خود را از دست می‌دهید. سپس صدای کلنگ می‌شنوید و موتور دوباره درگیر می‌شود. این فقط یک نشانه است که گیربکس پورشه شما در حال خاموش شدن است. موارد دیگری نیز وجود دارند که سبب خرابی و خاموش شدن گیربکس پورشه شما می‌شوند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

دنده عوض نمی‌شود

یکی دیگر از نشانه‌های گیربکس پورشه خراب،  امتناع از تعویض دنده است. این ممکن است در ابتدا زمانی اتفاق بیفتد که می‌خواهید وسیله نقلیه خود را در پارک یا دنده‌عقب قرار دهید، یا زمانی که خودرو تلاش می‌کند چرخ‌دنده را طی کند، اتفاق بیفتد. این مشکل می‌تواند ناشی از کم بودن روغن گیربکس یا نوع نامناسب روغن گیربکس باشد.

نویز هنگام تعویض دنده

هنگامی‌که پورشه خود را در حالت رانندگی یا دنده قرار می‌دهید، یا زمانی که بین دنده‌ها جابجا می‌شود، نباید صدای تلق یا ساییدن را بشنوید. حتی باوجوداینکه شما یک گیربکس اتوماتیک رانندگی می‌کنید، دارای مکانیزم کلاچ داخلی است. این ممکن است بد باشد، یا کوبیدن یا ساییدگی ممکن است ناشی از سایر قطعات فرسوده باشد.

صداهای خنثی

همچنین ممکن است زمانی که خودرو در حالت خنثی است صداهایی را بشنوید. رایج‌ترین علامت این است که وقتی خودرو در حالت خنثی است، مشکلی در گیربکس وجود دارد، صدای ناله است. برخی از افراد نیز این صدا را به‌عنوان صدای زمزمه توصیف می‌کنند. درهرصورت، در حالت خنثی نباید صداهای عجیب‌وغریب بشنوید.

لرزش یا لرزش

هنگامی‌که رانندگی با گیربکس نیمه اتوماتیک را یاد می‌گیرید، تعویض دنده می‌تواند بسیار سخت باشد. شما هرگز نباید با تعویض دنده از گیربکس اتوماتیک مشکلی داشته باشید. تعویض دنده باید بدون درز باشد، و وسیله نقلیه شما نباید لنگ بزند، تکان بخورد یا لرزش داشته باشد زیرا گیربکس اتوماتیک دنده‌ها را تعویض می‌کند.

بوی سوختگی

بوی سوختن باید زنگ هشداری را در سر شما نشان دهد تا فوراً از جاده خارج شود و موتور شما قطع شود. روغن گیربکس قدیمی یا کم می‌تواند گیربکس اتوماتیک را بیش‌ازحد گرم کند و بوی گرم را استشمام کنید. وقتی چیزی بوی گرم می‌دهد، بوی گرم می‌دهد، و در یک موتور احتراقی، این می‌تواند باعث آتش‌سوزی شود.

نشت روغن

روغن گیربکس قرمز روشن است و از زیر ماشین شما به سمت مرکز آن نشت می‌کند. اگر روغن قرمزرنگی از جلوی خودروتان نشت می‌کند، روغن خنک‌کننده فرمان برقی است. روغن گیربکس نیز شفاف است و بوی شیرینی دارد. ممکن است از مخزن، واشر مخزن یا شیلنگ نشت کند.

روغن صورتی

اگر روغن گیربکس صورتی است، خبر بسیار بدی برای شما داریم. روغن گیربکس به دلیل اینکه توسط روغن خنک‌کننده موتور رقیق می‌شود، صورتی می‌شود. این به این معنی است که شما یک نقص در گیربکس دارید که باعث می‌شود روغن خنک‌کننده وارد سیستم شود. این به گیربکس آسیب جدی وارد می‌کند، یعنی باید گیربکس پورشه شما به‌صورت کامل تعویض شود.

هشدار موتور را بررسی کنید

درنهایت اگر گیربکس اتوماتیک خراب شود چراغ چک موتور روشن می‌شود. این هشدار بسیاری از سیستم‌های خودرویی را که نور خود را روی داشبورد شما ندارند، پوشش می‌دهد. هر زمان که چراغ چک موتور روشن می‌شود، مهم است که دلیل آن را در اسرع وقت تشخیص دهید تا از آسیب قابل‌توجه جلوگیری شود.

 

سؤالات متداول

هزینه تعمیر گیربکس چقدر خواهد بود؟

هزینه‌های تعمیر گیربکس ابتدا به این بستگی دارد که چه مشکلی در گیربکس وجود دارد و دوم اینکه چه قطعاتی ممکن است برای اصلاح مشکل موردنیاز باشد. به‌طورکلی، 60٪ از تمام تعمیرات گیربکس تعمیرات جزئی هستند که نیازی به تعمیرات اساسی گیربکس ندارند. گیربکس پورشه امروزی پیچیده‌تر هستند و برای تعیین دلیل خرابی به آزمایش‌های گسترده نیاز دارند. آقای گیربکس یک بررسی عملکرد رایگان ارائه می‌دهد تا مشخص شود که چه مشکلی در گیربکس وسیله نقلیه شما وجود دارد و کارشناسان ما را قادر می‌سازد تا تعمیر صحیح گیربکس را تجویز کنند.

 

تعمیر گیربکس چقدر طول می‌کشد؟

مدت‌زمان بستگی به نوع تعمیر گیربکس، زمان‌بندی تأسیسات و در دسترس بودن قطعات ضروری دارد. مدیر مشتری را از زمانی که می‌توان انتظار تکمیل را داشت، مطلع خواهد کرد.

 

خدمات تعمیر گیربکس پورشه

  • مشاوره رایگان و تست جاده
  • عیب یابی و عیب یابی
  • گیربکس‌های کاملا بازسازی شده
  • گیربکس‌های کاملا بازسازی شده
  • تعمیرات گیربکس اتوماتیک
  • سرویس گیربکس اتوماتیک
  • تعمیرات و سرویس گیربکس
  • تعمیر گیربکسپ ورشه اسپورت
  • تعمیر گیربکس کلاسیک و قدیمی

در کلینیک تخصصی گیربکس‌های اتوماتیک تکنسین‌های گیربکس و ما استادانه گیربکس پورشه شما را بررسی و تعمیر میکنند.

از آنجایی که امروزه تعداد گیربکس‌ها بسیار بیشتر از روزهای قبل از الکترونیک است، تجهیزات امروزی تعمیر آنها را آسان‌تر می‌کنند. تمام کارهای حدس و گمان اکنون از تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک حذف شده است و با استفاده از رایانه‌هایی که برای عیب یابی استفاده می‌شوند، تمام تعمیرات با بالاترین سطح تخصص و حرفه‌ای انجام می‌شود.

هدف ما این است که اطمینان حاصل کنیم که تمام کارها در اولین بار و با کمترین هزینه ممکن انجام می‌شود. بنابراین اگر به خدمات گیربکس یا پیشنهادی برای گیربکس اتوماتیک جدید نیاز دارید، با ما تماس بگیرید.

روغن گیربکس پورشه به کار رفته در مجموعه ما برای جایگزینی در خودروی پورشه شما براساس نوع و مدل خودروی شما انتخاب و استفاده می‌شود، تمامی روغن‌های مورد استفاده اختصاصی گیربکس پورشه هستند و توسط خود برند پورشه تولید شده‌اند که تعداد آن‌ها در ایران بسیار کم است اما در مجموعه ما به صورت تخصصی از این روغن‌ها استفاده می‌شود.

 

کلینیک تخصصی گیربکس‌های اتوماتیک

تعمیر گیربکس پورشه با توجه به قطعات مختلفی که در ساختار این خودروی لوکس به‌کاررفته‌اند سخت و دشوار است، گیربکس پورشه از حدود 200 قطعه ریز و درست ساخته‌شده است که با توجه به ساختار گیربکس اتوماتیک در کنار هم قرارگرفته‌اند.

هزینه تعمیرات مربوط به خودروهای پورشه به دلیل لوکس بودن این خودرو معمولاً بالاست، هزینه تعویض قطعات گیربکس پورشه نیز به‌مراتب از تعمیرات بالاتر است، به همین دلیل و با توجه به شرایط تحریمی ایران، گیربکس پورشه شما در کلینیک تخصصی گیربکس‌های اتوماتیک ابتدا توسط کارشناسان ما به‌دقت ارزیابی و بررسی می‌شود، هر نوع مشکل در درجه اول با ابزار و دستگاه‌های متناسب و مدرن تعمیر می‌شوند، اگر تعمیر به‌هیچ‌عنوان ممکن نبود کارشناسان ما برای تعویض کامل گیربکس پورشه خودروی شما اقدام می‌کنند.

کلیه قطعاتی که برای تعویض و حتی تعمیر گیربکس شما به‌کاربرده می‌شوند اصل هستند، روغن گیربکس نیز با توجه به نوع خودروی پورشه شما و براساس توصیه سازند در خودرو استفاده می‌شود.

کلیه خدمات در کلینیک تخصصی گیربکس‌های اتوماتیک با ضمانت شش‌ماهه کتبی بدون محدودیت کیلومتر ارائه می‌شوند.

امتیاز 5 از 5

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۰۹۱۲۷۶۵۲۴۱۷

————————————

راه های ارتباطی با کلینیک تخصصی گیربکس های اتوماتیک

موبایل (فیروز اسماعیلی): ۰۹۱۲۷۶۵۲۴۱۷

موبایل (فیروز اسماعیلی): ۰۹۱۹۱۱۰۷۳۵۷

موبایل (مهندس خان بابائی): ۰۹۱۲۵۶۵۴۴۳۲

اینستاگرام: aghakhanbabei@

کانال آپارات کلینیک تخصصی گیربکس های اتوماتیک

کانال یوتوب کلینیک تخصصی گیربکس های اتوماتیک

————————————

در کلینیک تخصصی گیربکس های اتوماتیک، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود.

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *