تعمیر گیربکس تینا

تعمیر گیربکس تینا

در کلینیک تخصصی گیربکس های اتوماتیک، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود.

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

خودروی نیسان تینا (Nissan Teana) یک خودروی سدان متوسط با طراحی جذاب و امکانات بسیاری است که توسط شرکت نیسان تولید می‌شود. این خودرو در سال ۲۰۰۳ معرفی شد و تاکنون در چند نسل مختلف تولید شده است.

نسل اول تینا در بازار خودروی ژاپن در سال ۲۰۰۳ معرفی شد و در سال ۲۰۰۴ به بازار جهانی عرضه شد. این خودرو با موتورهای بنزینی ۲.۳ و ۳.۵ لیتری و همچنین موتورهای الکتریکی در دسترس بود.

نسل دوم تینا در سال ۲۰۰۸ معرفی شد و با طراحی جدیدی و امکانات بهبود یافته، به بازار عرضه شد. این نسخه از تینا با موتورهای بنزینی ۲.۰ و ۲.۵ لیتری و همچنین موتورهای هیبریدی در دسترس بود.

نسل سوم تینا در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و با طراحی جدیدی و امکانات بهبود یافته، به بازار عرضه شد. این نسخه از تینا با موتورهای بنزینی ۲.۰ و ۲.۵ لیتری و همچنین موتورهای هیبری در دسترس بود.

تینا با طراحی زیبا، فضای داخلی بزرگ و راحت، امکانات بسیاری از جمله سیستم صوتی بلوتوث، دوربین عقب، سیستم ناوبری، سیستم تهویه خودکار و …، به عنوان یک خودروی خانوادگی و رانندگی شهری مناسب است.

 

تینا یکی دیگر از خودروهای برند نیسان است که از گیربکس سی وی تی بهره می‌برد. تعمیر گیربکس تینا با خودروهای داخلی متفاوت است هرچند شاید گیربکس سی وی تی نسبت به سایر گیربکس‌های اتوماتیک کارکرد راحت‌تری داشته باشد، تعمیرات گیربکس سی وی تی براساس ساختار این خودرو و تمامی بخش‌های داخلی خودرو انجام می‌شود تا آسیبی در حین و بعد تعمیر برای گیربکس و باقی قطعات داخلی خودرو تینا شما ایجاد نشود.

 

گیربکس خودروی نیسان تینا

خودروی تینا یکی از خودروهای ساخت شرکت نیسان (Nissan) است که در دو نوع کوپه و سدان تولید می‌شود. در مورد گیربکس خودروی نیسان تینا، باید گفت که ممکن است در نوع‌های مختلفی از جمله گیربکس دستی (دنده‌ای) و گیربکس اتوماتیک (CVT) عرضه شود.

گیربکس دستی خودروی نیسان تینا، معمولاً یک گیربکس ۶ دنده‌ای است که به خودرو قدرت و کنترل بیشتری می‌بخشد. این گیربکس باعث افزایش سرعت، افزایش کارآیی و کاهش مصرف سوخت می‌شود. همچنین، گیربکس اتوماتیک گزینه دیگر برای خودروی نیسان تینا است که به صورت استاندارد در برخی مدل‌ها عرضه می‌شود. این گیربکس، یک گیربکس بدون دنده است که برای تجربه رانندگی راحت‌تر و سریع‌تر طراحی شده است. این گیربکس، با استفاده از یک مجموعه از بدنه‌ها، نوسان کمتر و کارایی بیشتری را برای خودرو ایجاد می‌کند.

در هر صورت، برای اطلاعات دقیق‌تر در مورد گیربکس خودروی نیسان تینا، بهتر است به دفترچه راهنمای خودرو و یا به مراکز خدماتی مجاز نیسان مراجعه کنید. همچنین، در هر صورت، نگهداری و سرویس منظم گیربکس خودرو، برای حفظ عملکرد صحیح آن بسیار مهم است. گیربکس اتوماتیک نیاز به تعویض روغن منظم دارد و باید در فواصل زمانی مناسب تعویض شود.

 

سرویس گیربکس خودروی نیسان تینا

سرویس گیربکس خودروی نیسان تینا باید به صورت دوره‌ای و منظم انجام شود تا عمر گیربکس خودرو افزایش یابد و مشکلات احتمالی در آینده کاهش یابد.

در سرویس گیربکس خودروی نیسان تینا، باید ابتدا گیربکس باز شده و داخلی آن بررسی شود. سپس، روغن گیربکس تعویض و فیلتر آن نیز تعویض می‌شود. همچنین، بررسی و تعویض قطعاتی مانند کلاچ و بلبرینگ‌های گیربکس نیز در صورت نیاز انجام می‌شود.

بهتر است برای سرویس گیربکس خودروی نیسان تینا، از قطعات و لوازم یدکی اصلی و معتبر استفاده شود تا از کیفیت و عمر طولانی آن‌ها اطمینان حاصل شود. همچنین، برای انجام سرویس گیربکس، بهتر است به کارگاه‌هایی مراجعه کنید که تجربه کافی در این زمینه دارند و توسط تکنسین‌های ماهر و مجرب انجام می‌شود.

 

نشانه های خرابی گیربکس اتوماتیک نیسان تینا

گیربکس اتوماتیک خودروی نیسان تینا ممکن است به دلیل عوامل مختلفی همچون نوسانات حرارتی، استفاده نامناسب، عدم نگهداری مناسب و … خراب شود. در زیر به برخی از نشانه های خرابی گیربکس اتوماتیک نیسان تینا اشاره می‌شود:

۱. لرزش و لغزش: اگر خودرو به شدت لرزش بدهد و یا در حین رانندگی لرزش قابل توجهی را احساس کنید، این ممکن است نشانه خرابی در گیربکس اتوماتیک باشد.

۲. صدای عجیب: صدای غیرعادی در گیربکس اتوماتیک، مانند صدای خرد شدن چرخ دنده، صدای ترمز رفتن یا صدای بوق زدن ممکن است نشانه خرابی در گیربکس باشد.

۳. تاخیر در تغییر دنده: در صورتی که تغییر دنده در گیربکس اتوماتیک با تاخیر انجام شود یا دنده خود به صورت خودکار تغییر نکند، این ممکن است نشانه خرابی در گیربکس باشد.

۴. کاهش قدرت: در صورتی که قدرت و سرعت خودرو کاهش یابد، این ممکن است نشانه خرابی در گیربکس باشد.

۵. گرم شدن بیش از حد: در صورتی که دمای گیربکس اتوماتیک بیش از حد بالا رود، مشکلی در گیربکس وجود دارد و باید تعمیر شود.

در زیر، برخی از نشانه‌های دیگر خرابی گیربکس اتوماتیک نیسان تینا را نیز می‌توان ذکر کرد:

۶. نشان دادن چراغ چک موتور: در صورتی که چراغ چک موتور روشن شود، این ممکن است نشانه خرابی در گیربکس باشد.

۷. نشان دادن نور O/D OFF: در صورتی که نور O/D OFF روشن شود، این ممکن است نشانه خرابی در گیربکس باشد.

۸. نشان دادن نور CHECK: در صورتی که نور CHECK روشن شود، این ممکن است نشانه خرابی در گیربکس باشد.

۹. نشان دادن علائم خرابی دیگر: در صورتی که خودرو علائم خرابی دیگری مانند لغزش دنده، دنده‌های خودکار به دنبال یکدیگر نشسته باشند، از دنده مشخصی بیرون نیامده و یا دنده‌ها به طور ناگهانی تغییر کنند، این ممکن است نشانه خرابی در گیربکس باشد.

در کل، در صورتی که هریک از نشانه‌های فوق در خودروی نیسان تینا شما مشاهده می‌شود، بهتر است به یک مرکز خدماتی مجاز نیسان مراجعه کنید و گیربکس خودرو را تعمیر کنید. همچنین، بهتر است برای نگهداری و سرویس منظم گیربکس خودرو، به صورت دوره‌ای به مراکز خدماتی مجاز نیسان مراجعه کنید.

 

سه دلیل رایج خرابی گیربکس تینا

گیربکس‌ها تجهیزات چرخشی رایجی هستند که در بسیاری از صنایع یافت می‌شوند. گیربکس مجموعه‌ای محصور از چرخ‌دنده‌های دوار است که به‌طور هماهنگ باهم کار می‌کنند تا قدرت چرخشی تولید کنند. اگرچه گیربکس‌ها به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که باوجود موانعی مانند کثیفی، زباله و سایر آلاینده‌ها بادوام باشند و بتوانند روی آن کار کنند، اما همچنان ممکن است از کار بیفتند. سه دلیل اصلی برای خرابی گیربکس وجود دارد: روغن‌کاری ضعیف، ناهماهنگی دنده و اضافه‌بار گیربکس.

اغلب، گیربکس‌ها به دلیل عدم روغن‌کاری چرخ‌دنده‌های داخل محفظه، گاهی اوقات به‌طور فاجعه‌بار از کار می‌افتند. یک گیربکس با روغن‌کاری مناسب ضروری است زیرا “روغن روان کننده یک‌لایه نازک تشکیل می‌دهد که از تماس فلز به فلز بین چرخ‌دنده‌ها و درون اجزای یاتاقان جلوگیری می‌کند. به همین دلیل روان کاری مناسب، اگر قطعاتی از چرخ‌دنده‌ها به دلیل اصطکاک ناشی از تماس بسیار نزدیک، بدون محافظت با لایه‌ای از روغن‌کاری، از بین بروند، خود چرخ‌دنده‌ها می‌توانند به‌شدت آسیب ببینند و آسیب جدی به همراه داشته باشند.

برای گیربکس‌های بزرگ‌تر که در مصارف صنعتی استفاده می‌شوند، به‌طورکلی، توصیه می‌شود روغن گیربکس را هر 6 ماه یا 2500 ساعت تعویض کنید. همچنین توصیه می‌شود که سطح روغن گیربکس را روزانه با نگاه کردن به سطح روغن در شیشه دید و همچنین با مراجعه به دفترچه راهنمای کاربر گیربکس برای بهترین روش‌ها در مورد روغن‌کاری مناسب کنترل کنید.

گرچه کمتر اتفاق می‌افتد، اما ناهماهنگی دنده یکی دیگر از دلایل بالقوه خرابی گیربکس‌ها است. ناهماهنگی دنده یکی از مشکلات اصلی است زیرا “حتی مقدار کمی از ناهماهنگی می‌تواند باعث سایش و خرابی زودرس دنده شود. دندانه‌های چرخ‌دنده به شکلی که طراحی‌شده‌اند مشبک نمی‌شوند و درنتیجه بارهای زیادی در قسمت‌های ضعیف‌تر دندانه های گیربکس اتوماتیک تینا وارد می‌شود.

اکثر اوقات، ناهماهنگی دنده‌ها به دلیل نصب و/یا ارزیابی نادرست گیربکس است. اغلب می‌توان با بازرسی صحیح دنده‌های داخل محفظه قبل از راه‌اندازی گیربکس توسط یک متخصص آموزش‌دیده و همچنین نصب صحیح طبق دستورالعمل‌های نصب و کاربر، از ناهماهنگی دنده جلوگیری کرد

سومین و آخرین علت شایع خرابی گیربکس، بارگذاری بیش‌ازحد گیربکس است. به‌طور خلاصه، اضافه‌بار مترادف با کارکردن گیربکس فراتر از بارهای موردنظر آن است. بهترین راه‌حل برای جلوگیری از اضافه‌بار گیربکس این است که دقیقاً محدودیت‌های بارکاری توصیه‌شده گیربکس موردنظر را از طریق دفترچه راهنمای کاربر تعیین کنید تا از اضافه‌بار گیربکس جلوگیری شود.

با توجه به سه دلیل اصلی خرابی گیربکس – عدم روان کاری، ناهماهنگی دنده و اضافه‌بار – به‌طورکلی، با استفاده از منابعی  مانند دفترچه راهنمای کاربر و همچنین مشورت با سازنده در صورت بروز سؤالات جدی، می‌توان از این سه عامل به‌راحتی جلوگیری کرد.

سایر دلایل خرابی گیربکس تینا عبارت‌اند از:

خرابی بلبرینگ

مشابه موتورهای القایی الکتریکی، خرابی زودرس بلبرینگ بیش از 50 درصد از خرابی گیربکس را تشکیل می‌دهد. بارهای محوری یا شعاعی بیش‌ازحد بر یاتاقان‌ها، روغن‌کاری نامناسب یا بیش‌ازحد، حالت‌های خرابی رایج مربوط به یاتاقان هستند.

مشکلات بار می‌تواند ناشی از تعدادی خرابی مکانیکی باشد که به برنامه خاص بستگی دارد. اگر گیربکس بار بیش‌ازحد روی شفت خروجی تجربه کند، نیرو به یاتاقان منتقل می‌شود و آسیب به یاتاقان وارد می‌شود. روغن‌کاری نامناسب نیز می‌تواند باعث خرابی شود. اگر گیربکس بیش‌ازحد روغن‌کاری شده باشد، می‌تواند گرمای بیش‌ازحد ناشی از اصطکاک مایع داخلی باشد. اگر زیر فلز روغن‌کاری شده روی فلز باشد، اصطکاک درنهایت منجر به خرابی مکانیکی فاجعه‌بار می‌شود.

خرابی چرخ‌دنده

دنده‌های داخل گیربکس چیزی هستند که انتقال نیرو را ایجاد می‌کنند و نسبت خاص شفت خروجی را تعیین می‌کنند. خرابی چرخ‌دنده در محفظه می‌تواند ناشی از موارد زیر باشد:

  • روغن آلوده داخل گیربکس که باعث ایجاد حفره‌های کوچک یا فرسودگی می‌شود
  • ناهماهنگی چرخ‌دنده‌ها
  • گرمای بیش‌ازحد

دنده‌ها معمولاً درنتیجه ورود نوعی آلاینده به مایع گیربکس از کار می‌افتند. این می‌تواند ناشی از خرابی مکانیکی داخل واحد باشد – مانند براده‌های فلزی ناشی از خرابی بلبرینگ. این ذرات فلزی خود رابین چرخ‌دنده‌ها کار می‌کنند و باعث شکستگی‌های کوچک در فلز می‌شوند و درنهایت باعث می‌شوند یا لغزنده، بیش‌ازحد گرم شوند یا به‌طورکلی خراب شوند. یکی دیگر از خرابی‌های مربوط به چرخ‌دنده‌ها ناهماهنگی است. این معمولاً یا مربوط به سرویس نادرست گیربکس یا نقص در ساخت است.

خرابی جزء آب‌بندی

  • خاک، ماسه، فلز یا سایر مواد ساینده که مواد مهروموم را ساییده می‌کنند
  • مهروموم‌هایی با اندازه نامناسب در طول تعمیر و نگهداری نصب‌شده‌اند
  • گرمای بیش‌ازحد

همان‌طور که گیربکس می‌چرخد ​​خاک و زباله تمایل به جمع شدن در درز آب‌بند و شفت دارند. این کثیفی به‌مرورزمان به درزگیر پاره می‌شود و نشتی ایجاد می‌کند. با نشتی گیربکس، روغن‌کاری خود را از دست می‌دهد که منجر به خرابی‌های دیگر می‌شود. علاوه بر این، اگر گیربکس بیش‌ازحد داغ شود، خود آب‌بندی‌ها را تاب می‌دهد.

 

روغن گیربکس

کاری روغن‌کاری برای عمر بلبرینگ و عمر چرخ‌دنده بسیار مهم است. جنبه‌های اصلی استفاده از روغن‌کاری، حجم روان کننده‌ای است که روی هر توری دنده و یاتاقان‌ها و همچنین خواص روغن روشن‌کننده قرار می‌گیرد. روغن روان کننده یک‌لایه نازک تشکیل می‌دهد که از تماس فلز به فلز بین چرخ‌دنده‌ها و درون اجزای بلبرینگ جلوگیری می‌کند.

در گیربکس‌های مدرن چرخ‌دنده‌ها متفاوت هستند و ترکیبی از غلتیدن و لغزش در کنار هم سبب حرکت و کارایی گیربکس تینا می‌شود. لایه روغن یک مانع باریک‌بین قطعات متحرک است که به قدرت چرخش اجازه می‌دهد تا دستگاه‌ها را بدون آسیب رساندن به سطوح فلزی بچرخاند.

چرخ‌دنده‌های گیربکس

چرخ‌دنده‌ها برای کار با شفت‌های موازی یا محورهای نقطه راست و با واکنش خاصی بین دندانه‌های چرخ‌دنده در نظر گرفته‌شده‌اند. چیدمان چرخ‌دنده‌ها در محفظه گیربکس بسیار مهم است و ارزیابی چینش سوراخ‌های محفظه گیربکس زمانی که بازسازی انجام می‌شود بسیار مهم است. در کاربردهای ، جایی که کاهنده‌های دنده در برنامه‌های روی‌هم قرارگرفته‌اند، گاهی اوقات می‌بینیم که محفظه‌های کاهنده ممکن است دچار اعوجاج یا خم شدن شوند. حتی مقدار کمی به‌هم‌ریختگی می‌تواند باعث سایش و خرابی زودرس دنده شود. دندانه‌های چرخ‌دنده به شکلی که طراحی‌شده‌اند به هم متصل نمی‌شوند و درنتیجه وزن بیش‌ازحد در قسمت‌های ضعیف‌تر دندانه‌ها وارد می‌شود.

 

مزیت تعمیر گیربکس تینا چیست؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا ممکن است به‌جای تعویض یا تعمیرات کوچک‌تر، گیربکس آسیب‌دیده خود را بازسازی کنید. بازسازی حرفه‌ای گیربکس مزایای بلندمدتی دارد. در اینجا چند مورد برای بررسی وجود دارد:

  1. کاهش تدریجی هزینه

بازسازی گیربکس ممکن است در مقایسه با سایر انواع تعمیرات گیربکس هزینه بیشتری برای شما داشته باشد، اما در درازمدت با جلوگیری از مشکلات تکراری و مشکلات مداوم که ممکن است در طول زمان با تعمیر پس از نیاز به تعمیر، هزینه بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد، در درازمدت در هزینه شما صرفه‌جویی خواهد کرد. این امر به‌ویژه در صورتی صادق است که قصد دارید وسیله نقلیه را برای مهروموم‌های طولانی نگه دارید. حتی اگر قصد دارید خودرو یا کامیون را به‌زودی بفروشید، گیربکس بازسازی‌شده با تضمین می‌تواند ارزشی در ذهن خریدار بی افزاید.

  1. آرامش روانی

هدف از بازسازی گیربکس این است که دوباره آن را مانند جدید اجرا کند. قطعات فرسوده یا آسیب‌دیده تعویض خواهند شد. قطعات کار خوب به‌طور کامل تمیز و دوباره نصب خواهند شد. وقتی صحبت از بازسازی گیربکس در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک بانگی به میان می‌آید، ما در مورد تک‌تک پیچ و مهره‌ها صحبت می‌کنیم. گیربکس از ابتدا بازسازی می‌شود و سپس با ضمانت، 100000 مایلی ما پشتیبانی می‌شود تا آرامش بیشتری به شما بدهد.

  1. عملکرد بهتر

می‌بینید که یک گیربکس بازسازی‌شده عملکرد بهتری نسبت به گیربکسی که آسیب داخلی دارد یا فقط تعمیرات ابتدایی بر روی آن انجام‌شده است، ارائه می‌کند. شما می‌توانید کمتر هزینه کنید و دوباره آن را اجرا کنید، اما ممکن است هرگز به‌درستی اجرا نشود. بازسازی آن را به شرایط جدید بازمی‌گرداند و این به معنای عملکرد قابل‌اعتمادتر و روان‌تر است.

  1. گیربکس اصل کارخانه

یکی از مزایای اصلی بازسازی گیربکس این است که شما همان جعبه‌دنده‌ای را که در ابتدا برای وسیله نقلیه شما طراحی و نصب‌شده بود، نگه می‌دارید. تنظیم‌شده است تا با موتور و سیستم کلی پیشرانه شما کار کند. بازسازی گیربکس معمولاً هزینه کمتری نسبت به خرید و نصب یک گیربکس جدید OEM از سازنده خودرو دارد. خرید یک گیربکس کارکرده یا بازسازی‌شده ممکن است باعث صرفه‌جویی در هزینه شما شود، اما خطرات بیشتری را متحمل می‌شوید. این وضعیت ممکن است عالی نباشد یا ممکن است هرگز به‌درستی در داخل وسیله نقلیه شما کار نکند. بازسازی حرفه‌ای گیربکس شما در صورت موجود بودن گزینه بهتری است.

  1. عمر طولانی‌تر خودرو

اگر گیربکس آسیب‌دیده یا معیوب دارید که دقیقاً آن‌طور که باید عمل نمی‌کند، به سایر اجزای پیشرانه و گیربکس فشار وارد می‌کند. همه‌چیز از موتور، سیستم خنک‌کننده، اگزوز، دیفرانسیل، جعبه انتقال، محورها، چرخ‌ها و سیستم تعلیق می‌تواند تحت تأثیر منفی گیربکس قرار گیرد. بازسازی گیربکس برای کارکردن دوباره مانند نو می‌تواند به محافظت از سایر قطعات خودرو کمک کند و طول عمر کلی خودرو یا SUV شمارا افزایش دهد.

 

اهمیت تعویض روغن گیربکس تینا

روغن گیربکس شبیه روغن‌موتور است که به‌مرورزمان ازنظر شیمیایی تجزیه می‌شود. مایع گیربکس اهداف متعددی را انجام می‌دهد. اول‌ازهمه، این محیط هیدرولیک است که به انتقال اجازه می‌دهد تا کار کند. دوم اینکه گیربکس را دائماً روغن‌کاری می‌کند و سایش را کاهش می‌دهد. سوم، انتقال را در حین چرخش پاک می‌کند. و درنهایت، گرمای تولیدشده در گیربکس را می‌کشد و اجازه می‌دهد تا از طریق گیس یا خنک‌کننده انتقال به بیرون تابش شود. درحالی‌که عملکرد مایع انتقال به‌عنوان یک سیال هیدرولیک باگذشت زمان تغییر نمی‌کند، می‌تواند توانایی خود را برای روان کاری، تمیز کردن و اتلاف گرما در طول زمان از دست بدهد، زیرا سیال تجزیه می‌شود.

هر چیز مکانیکی در حین استفاده کمی فرسوده می‌شود و زباله‌های تولیدشده سیال را آلوده می‌کند و باعث می‌شود که درواقع به قسمت‌هایی که قرار بود محافظت کند، ساینده شود. به همین دلیل است که تعویض روغن و فیلتر گیربکس تینا اهمیت بالایی دارند. درحالی‌که شستشوی گیربکس روش خوبی است، اگر ظرف را نیز رها نکنید و فیلتر را عوض نکنید، زباله‌های جمع شده را از بین نمی‌برید و درنهایت فیلتر مسدود می‌شود. فیلتر مسدود جریان سیال را محدود می‌کند که به گیربکس آسیب می‌رساند. هیچ‌کس روغن‌موتور خود را عوض نمی‌کند و فیلتر را ترک نمی‌کند، اما بارها و بارها شاهد گیربکس‌هایی هستیم که مرتباً شستشو می‌شوند اما همچنان به دلیل مسدود شدن فیلتر می‌سوزند.

هر وسیله نقلیه‌ای که برای عملکرد ساخته‌شده است، خودروهایی با عملکرد موتور پیشرفته – و به‌ویژه آن‌هایی که دارای مبدل‌های گشتاور استان بالاتر هستند – برای حفظ دمای گیربکس در محدوده مناسب، صرفاً به خنک‌سازی اضافی نیاز دارند. راه‌اندازی ترجیحی یک خنک‌کننده خارجی مستقل با یک فن است تا اطمینان حاصل شود که هوای زیادی همیشه در کولر حرکت می‌کند. محدوده دمایی بهینه برای اکثر گیربکس‌های اتوماتیک بین 165 تا 220 درجه است. به‌طورکلی هر چه خنک‌تر باشد بهتر است. گرما بدترین دشمن گیربکس اتوماتیک تینا و سایر خودروها است.

 

مزایا و معایب گیربکس اتوماتیک نیسان تینا

گیربکس اتوماتیک نیسان تینا دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

مزایا:
– رانندگی با گیربکس اتوماتیک نیسان تینا بسیار راحت‌تر است و نیازی به تغییر دنده توسط راننده نیست.
– گیربکس اتوماتیک نیسان تینا در رانندگی شهری و ترافیک سنگین بسیار مفید است و به راننده کم می‌کند تا خستگی کمتری در طول رانندگی تجربه کند.
– گیربکس اتوماتیک نیسان تینا در سرعت بالا و در مسافت‌های طولانی نیز بسیار عملکد خوبی دارد و به راننده کمک می‌کند تا خستگی کمتری درولانندگی تجربه کند.
– گیربکس اتوماتیک نیسان تینا در مصرف سوخت نیز بهتر از گیربکس دستی عمل می‌کند.

معایب:
– گیربکس اتوماتیک نیسان تینا در مقایسه با گیربکس دستی، هزینه بیشتری دارد.
– گیربکس اتوماتیک نیسان تینا در مقایسه با گیربکس دستی، قدرت کمتری دارد.
– گیربکس اتوماتیک نیسان تینا در مقایسه با گیربکس دستی، عمر کمتری دارد و نیاز به سرویس و نگهداری بیشتری دارد.
– در صورتی که گیربکس اتوماتیک نیسان تینا خراب شود، تعمیر آن بسیار پرهزینه‌تر از گیربکس دستی است.

 

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک نیسان تینا

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک خودروی نیسان تینا از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید به صورت دوره‌ای و منظم انجام شود. در واقع، روغن گیربکس اتوماتیک خودرو باید به دوره‌های منظم تعویض شود تا گیربکس به درستی کار کند و عمر مفید آن افزایش یابد.

در عمل، تعویض روغن گیربکس اتوماتیک می‌تواند شامل مراحله‌ی زیر باشد:

۱. بررسی دستورالعمل: در ابتدا، بهتر است دستورالعمل تعویض روغن گیربکس اتوماتیک خودرو نیسان تینا را بررسی کنید. این دستورالعمل ممکن است در کتابچه راهنمای خودرو یا در وب‌سایت نیسان قابل دسترس باشد.

۲. جمع‌آوری لوازم و مواد موردنیاز: پس از بررسی دستورالعمل، بهتر است تمامی لوازم و مواد مورد نیاز برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک را جمع‌آوری کنید. این شامل روغن گیربکس جدید، فیلتر روغن، پیچ و مهره‌های لازم و سایرهای دیگر است.

۳. تخلیه روغن قدیمی: برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک، ابتدا باید روغن قدیمی را تخلیه کنید. برای این کار، باید ماشین را روی جک قرار دهید و پیچ درپوش تخلیه روغن را باز کرده و روغن قدیمی را خارج کنید.

۴. تعویض فیلتر روغن: پس از تخلیه روغن قدیمی، باید فیلتر روغن را تعویض کنید. برای این کار، باید فیلتر روغن قدیمی را با یک فیلتر جدید جایگزین کنید.

۵. تزریق روغن جدید: پس از تعویض فیلتر روغن، باید روغن جدید را به گیربکس اتوماتیک خودرو تزریق کنید. برای این کار، باید پیچ درپوش تزریق روغن را باز کرده و روغن جدید را با استفاده از یک پمپ تزریق کنید. در طول این فرآیند، باید مطمئن شوید که میزان روغن جدید به درستی در گیربکس اتوماتیک خودرو تزریق شده است.

۶. بررسی و تست: پس از تعویض روغن گیربکس اتوماتیک، باید گیربکس را بررسی و تست کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می‌کند. برای این کار، بهتر است چندین بار با خودرو برای تست رانندگی کوتاهی برودو بررسی کنید که آیا نشانه‌های خرابی گیربکس اتوماتیک هنوز هم باقی مانده‌اند یا خیر. همچنین، بهتر است مطمئن شوید که میزان روغن گیربکس اتوماتیک در حد مناسب است و در صورت نیاز، روغن را اضافه کنید.

در کل، تعویض روغن گیربکس اتوماتیک خودروی نیسان تینا بسیار مهم است و باید به صورت منظم و با استفاده از روغن مناسب انجام شود. بهتر است همیشه به دستورالعمل تعویض روغن گیربکس اتوماتیک خودروی نیسان تینا توجه کنید.

 

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک نیسان تینا

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک نیسان تینا بستگی به نوع خرابی و میزان آسیب دیدگی دارد.مچنین، هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک نیسان تینا بستگی به محل کارگاه و قطعات مورد استفاده دارد.

بهترین راه برای کاهش هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک نیسان تینا، انجام سرویس دوره‌ای و منظم گیربکس. همچنین، استفاده از قطعات و لوازم یدکی اصلی و معتبر نیز می‌تواند به کاهش هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک نیسان تینا کمک کند.

در هر صورت، برای تعمیر گیربکس اتوماتیک نیسان تینا بهتر است به کارگاه‌های خدماتی نیسان مراجعه کنید و با تکنسین‌های مجرب و ماهر همکاری کنید تا هزینه تعمیر گیربکس را کاهش دهید.

 

تعمیر گیربکس تینا در کلینیک تخصصی گیربکس های اتوماتیک

همانند سایر خودروهای برند نیسان، تعمیر گیربکس تینا نیز در کلینیک تخصصی گیربکس های اتوماتیک زیر نظر متخصصین خبره و حرفه‌ای ما به‌صورت کاملاً تخصصی انجام می‌شود همین عامل سبب می‌شود تا اشتباه و سهولت در تعمیر گیربکس تینا در مرکز ما صفر باشد.

تعمیر گیربکس تینا براساس ساختار و ابزارهای موردنیاز گیربکس سی وی تی به‌کاررفته در این خودرو انجام می‌شود. روغن گیربکس و تمامی قطعات داخلی که در صورت نیاز در فرایند تعمیر گیربکس تینا مورداستفاده قرار می‌گیرند اصل و تولید برندهای باکیفیت و شرکت نیسان هستند درنتیجه میزان بروز مشکل در حین تعمیر و پس‌ازآن نیز صفر است.

در کنار تمامی این موارد کلیه خدمات در کلینیک تخصصی گیربکس های اتوماتیک با ضمانت‌نامه 6 ماهه بدون محدودیت کیلومتر ارائه می‌شوند.

 

قیمت رقابتی

مورد بعدی که سبب تفاوت کلینیک تخصصی گیربکس های اتوماتیک با سایر تعمیرگاه‌های فعال در حوزه گیربکس می‌شود، تعمیر گیربکس تینا باقیمتی کاملاً اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه است، هزینه تمام‌شده موردنیاز برای تعمیر گیربکس تینا در ابتدا و پس از بررسی و علت‌یابی به شما اعلام می‌شود و بیش از آن هیچ هزینه‌ای در پایان کار از شما دریافت نمی‌شود.

امتیاز 5 از 5

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۰۹۱۲۷۶۵۲۴۱۷

————————————

راه های ارتباطی با کلینیک تخصصی گیربکس های اتوماتیک

موبایل (فیروز اسماعیلی): ۰۹۱۲۷۶۵۲۴۱۷

موبایل (فیروز اسماعیلی): ۰۹۱۹۱۱۰۷۳۵۷

موبایل (مهندس خان بابائی): ۰۹۱۲۵۶۵۴۴۳۲

اینستاگرام: aghakhanbabei@

کانال آپارات کلینیک تخصصی گیربکس های اتوماتیک

کانال یوتوب کلینیک تخصصی گیربکس های اتوماتیک

————————————

در کلینیک تخصصی گیربکس های اتوماتیک، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود.

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *